Monday, July 2, 2012

1929 Bentley

1929 Bentley,Auctioned 1929 Bentley becomes most expensive British car ever sold A 1929 single-seat Bentley "Blower" race car has sold for a whopping £5 million at the Bonhams auction house, making it the most expensive British car ever sold . The car once set a speed record after hitting 137 mph and is considered a landmark of automobile engineering
Pe data de 19 ianuarie 1919 infiinteaza propria firma Bentley Motors Limited cu sediul in Cricklewood, la nord de Londra. In acelasi an, W.O.Bentley impreuna cu Harry Varley si F.T. Burgess reusesc sa conceapa primul automobil Bentley sub forma de prototip, acesta fiind prezentat la Salonul Auto de la Londra din octombrie 1919. In decembrie 1919, modelul pentru productia de serie a fost finalizat si a fost denumit Bentley 3Litre.


 Acesta avea echipat un motor conceput de W.O.Bentley si era foarte avansat din punct de vedere tehnic pentru acea perioada. Acesta era amplasat frontal, longitudinal avea 4 cilindri in linie, cilinreea de 2.996 cmc si dezvolta 70 CP iar ca inovatii tehnice: distributia cu arbore cu came in chiulasa si 4 supape pe cilindru, aprinderea cu doua bujii pe cilindru, fiind alimentat cu ajutorul a doua carburatoare dublu corp. Raportul de compresie putea fi de 5,3:1 sau 6,3:1. Transmisia se realiza pe rotile din spate fiind asigurata de o cutie in 4 trepte. Primele solicitari pentru Bentley 3Litre au fost consemnate in urma unor comenzi in iunie 1920 in timp ce Horace Millner Bentley cauta fonduri necesare pentru introducerea in productia de serie. Productia modelului 3Litre a demarat in prima jumatate a anului 1921 in timp ce primele exemplare livrate catre clienti au fost consemnate in septembrie 1921. De la debut au fost propuse trei versiuni: Standard, Speed Model si Super Sports. Viteza maxima era cuprinsa intre 129 si 161 Km/h in functie de versiune. Pretul automobilului includea motorul, transmisia si sasiul in timp ce comandarea caroseriei ramanea la alegerea clientului care avea de ales din ofertele marcii sau ale unor carosieri rafinati din epoca respectiva, multi dintre clienti optand pentru carosierul Vanden Plas in varianta de caroserie tip torpedo cu acoperis textil pliabil. Sasiul era oferit in trei variante de ampatament 2,743, 2,985 si 3,302 m. Intre anii 1921 si 1929 au fost construite 1.622 exemplare din modelul Bentley 3Litre.
La inceputul anilor ’20, „Bentley Boys” - un grup compus din oameni de afaceri, piloti si aristocrati au contribuit decisiv, inclusiv financiar, la obtinerea a cinci victorii (patru consecutive intre anii 1927 - 1930) in cursa de anduranta de 24h de la LeMans precum si la dezvoltarea viitoarelor modele de serie Bentley pana in 1931. In 1924 este obtinuta o importanta victorie in cursa de anduranta de 24h de la LeMans cu modelul 3Litre de catre pilotii John Duff si Frank Clement. Performanta este repetata si in 1927 cu acelasi model dar in versiunea Super Sports de aceasta data cu pilotii Sammy Davis si Dudley Benjafield, toti cei patru piloti facand parte din grupul „Bentley Boys”.In 1926 este lansat un nou model denumit Bentley 4½ Litre. Realizat pe baza modelului 3Litre, noul model dispunea de suspensii cu arcuri lamelare iar sistemul de franare actiona pe toate cele 4 roti. Motorul prevazut pentru acest model era unul cu 4 cilindri in linie de 4.4L care dezvolta 110 CP in varianta standard si 130 CP in varianta sport. Viteza maxima 145 - 160 Km/h. Suspensia era prevazuta cu arcuri lamelare iar sistemul de franare actiona pe toate cele 4 roti. Sasiul era oferit in doua variante de ampatament in timp ce comandarea caroseriei ramanea la alegerea clientului care putea opta pentru ofertele marcii sau pentru ale unor carosieri renumiti din acea perioada. In acelasi an este lansat primul model echipat cu un motor avand 6 cilindri, acesta fiind denumit Bentley 6½ Litre. Dezvoltat de W.O.Bentley si F.T.Burgess acest motor avea capacitatea de 6.6L, dezvolta intre 180 si 200 CP si era destul de avansat din punct de vedere tehnic pentru acea perioada dispunand de distributie cu arbore cu came in chiulasa si 4 supape pe cilindru, aprindere cu doua bujii pe cilindru si alimentat cu doua carburatoare dublu corp tip SU. Realizat pe baza unui sasiu complet revizuit al modelului 3Litre, noul model Bentley 6½ Litre beneficia de sistem de franare prevazut cu tamburi la ambele punti, cea din fata fiind asistata si erau oferite 8 variante de ampatament, lungimea acestuia putand varia intre 3,353 si 3,873 m in timp ce clientii puteau opta pentru diferite variante de caroserii. Tot in anul 1926, multimilionarul Woolf Bornato care facea parte din grupul „Bentley Boys” devine actionar principal si presedinte al firmei Bentley Motors Limited in timp ce W.O.Bentley s-a ocupat de dezvoltarea viitoarelor modelel de serie si de supervizarea departamentului de competitii din cadrul firmei.In 1928 este obtinuta o noua victorie in cursa de anduranta de 24h de la LeMans de aceasta data cu modelul 4½ Litre si cu pilotii Woolf Bornato si Bernard Rubin. In acelasi an este prezentata varianta sport a modelului 6½ Litre, aceasta primind denumirea Speed Six fiind in acelasi timp cel mai performant Bentley construit pana atunci. Din aceasta varianta au fost construite 182 de exemplare.In 1929 este lansata versiunea super sport a modelului 4½ Litre, acesta fiind denumita Supercharged cunoscuta si ca „Blower Bentley”. Aceasta beneficia de un motor supraalimentat cu un compresor tip Roots care reusea sa dezvolte 175 CP si permitea atingerea unei viteze de 200 Km/h. Au fost construite 55 de exemplare. Tot in 1929 si in 1930 este castigata cursa de 24h de la LeMans cu modelul Bentley Speed Six pilotat de pilotii Woolf Bornato, Tim Birkin si Glen Kidston.
In martie 1930, Woolf Bornato la volanul unui Bentley Speed Six castiga cursa „Blue Train Races” (cursa cronometrata intre automobile si trenul „Le Train Bleu” - care facea legatura dintre stramtoarea Calais si Riviera Franceza). Tot in 1930 ia sfarsit productia modelelor 4½ Litre (665 exemplare construite) si 6½ Litre (363 exemplare construite). In acelasi an este lansat modelul super luxos 8Litre care era destul de avansat din punct de vedere tehnic. Acesta avea echipat un motor cu 6 cilindri de 8L care dispunea de distributie cu arbore cu came in chiulasa si 4 supape pe cilindru, aprindere cu doua bujii pe cilindru si era alimentat cu doua sau trei carburatoare dublu corp tip SU, puterea maxima 200 - 230 CP. Transmisia se realiza cu ajutorul unei cutii de viteze manuale cu 4 trepte. Suspensia era prevazuta cu axe rigide, arcuri lamelare si amortizoare hidraulice reglabile in timp ce sistemul de franare era servoasistat si prevazut cu tamburi. Viteza maxima 200 Km/h. Sasiul a fost disponibil in 3 variante de ampatament: 3,508, 3,658 si 3,962 m. Au fost construite 100 de exemplare pana in 1931, pretul de baza fiind de 1.850 £.In 1931 este prezentat un nou model denumit 4Litre, ca succesor al modelului 6½ Litre. Realizat pe un sasiu inbunatatit al modelului 6½ Litre, noul model avea echipat un motor de origine Ricardo cu 6 cilindri de 3.9L modificat de W.O.Bentley. Datorita problemelor financiare cu care se confrunta firma Bentley Motors Ltd. modelul 4Litre a fost construit in doar 50 de exemplare.
In noiembrie 1931 ca urmare a problemelor financiare, Woolf Bornato si W.O.Bentley sunt nevoiti sa vanda firma Bentley Motors Ltd. catre compania britanica si in acelasi timp rivala Rolls Royce Limited specializata pe dezvoltarea si productia motoarelor pentru avioane dar si pe productia de automobile de lux, contra sumei echivalente de 125.265 $. W.O.Bentley este instalat pe postul de inginer de dezvoltare ocupandu-se de proiectarea si dezvoltarea modelelor de serie. Dupa achizitionarea firmei Bentley Motors Ltd., Rolls Royce Ltd. a inchis si vandut fabrica de la Cricklewood in care se fabricau modelele Bentley, productia acestora fiind tranferata la fabrica de la Derby detinuta de Rolls Royce.In septembrie 1933 este lansat modelul 3½ Litre, primul model Bentley dupa achizitionarea de catre Rolls Royce si a reprezentat o varianta sportiva a modelului Rolls Royce 20/25. Bazat pe un proiect Rolls Royce denumit „Peregrine”, Bentley 3½ Litre dispunea de un motor cu 6 cilindri de 3.7L de origine Rolls Royce dar modificat de W.O.Bentley. Acesta dezvolta o putere maxima de 110 CP si permitea atingerea unei viteze maxime de 145 Km/h. Transmisia era asigurata de o cutie manuala cu 4 trepte avant treptele 3 si 4 sincronizate. Suspensia era cu axe rigide si arcuri lamelare in timp ce sistemul de franare era servoasistat si prevazut cu tamburi. Pretul de baza era de 1.500 £. Intre anii 1933 - 1936 au fost construite circa 1.177 de exemplare in diferite variante de caroserie propuse de diferiti carosieri, cea mai solicitata fiind cea realizata de Park Ward.
In 1935, Rolls Royce Ltd. desfiinteaza divizia de competitii iar W.O.Bentley paraseste firma Bentley Motors Ltd. si se angajeaza la firma britanica Lagonda in cadrul diviziei de competitii. In acelasi an este castigata cursa 24h de la LeMans cu un Lagonda MG45 Rapide echipat cu un motor V12 de 4.5L (180 CP) dezvoltat si cu contributia lui W.O.Bentley. In martie 1936 este lansat succesorul modelului 3½ Litre, acesta fiind denumit 4¼ Litre. Bazat pe platforma revizuita a modelului 3½ Litre, noul model avea echipat un motor cu 6 cilindri de 4.3L care dezvolta estimativ 140 CP (firma Rolls Royce nu mai comunica puterea maxima dezvoltata de motoarele produse). Incepand cu anul 1938 seriile MR si MX dispuneau de directie Marces si overdrive pentru cutia de viteze. Pana in 1939 au fost construite 1.234 de exemplare in diferite variante de caroserie, multe dintre ele fiind realizate de carosierul Park Ward.

1929 Bentley Rating: 4.5 Diposkan Oleh: Arm Aritn

0 comments:

Post a Comment

My Blog List